לאכול לפי שעון פנימי – ארוחת בוקר – האם היא חובה?

הארוחה החשובה ביום? כדאי לבדוק את זה מחדש. ארוחת בוקר לפי שעון פנימי, אוכלים רק כשרעבים. ומה עושים עם תרופות בבוקר? טיפ חשוב בכתבה

ארוחת בוקר היא קלאסיקה ישראלית, אבל מי אמר שחייבים לאכול בבוקר? עדיף להקשיב לשעון הפנימי שלנו ולאכול רק כשרעבים. וגם טיפ: מה עושים עם התרופות של הבוקר?

“ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום” - משפט קלאסי שרבים מאיתנו שמעו אותו במהלך החיים. זהו משפט שנולד כפי הנראה מתוך התפיסה של אכילת ארוחות מסודרות ביום לפי שעון: בוקר, צהריים וערב.

כאן אני רוצה לשבור את התבנית. דבר שחשוב יותר מלהסתכל על השעון החיצוני הוא דווקא להביט אל השעון הפנימי ולהתמקד בשאלה הפשוטה: “האם אני רעב עכשיו?”, “האם אני מרגישה רָעַב כרגע?”.

הפנימו: הדבר שחשוב עבור הגוף שלכם זה מה אתם מרגישים בבוקר. קמתם רעבים? הכינו ארוחת בוקר טובה ומזינה שתעשה טוב לגוף ותשקיט את הרָעַב. יחד עם זאת, יש אנשים רבים שאינם רעבים בבוקר וגם לא בשעות שלאחר הקימה. במצב כזה, אין שום צורך לדחוף “סתם” אוכל לבטן.

לאכול לפי שעון פנימי - ארוחת בוקר
לאכול לפי שעון פנימי - ארוחת בוקר.

מתי לאכול ארוחת בוקר?

התפיסה שלי היא של “סוכרת בשליטה שלי”, כאשר חלק מהותי בשליטה הזאת זוהי ההקשבה לגוף שנועדה, בין היתר, להבין מתי אנחנו רעבים באמת ומתי לא. אם אנחנו אוכלים כשאיננו רעבים, רק בגלל שהשעון על הקיר אומר שהגיע הזמן לאכול ארוחת בוקר, זה אומר שאנו מעמיסים אוכל על הגוף כשהוא אינו זקוק לו עדיין.

מערכת העיכול זקוקה למנוחה מאוכל, ובזמנים הללו היא דואגת לפרק את מרכיבי המזון שאכלנו ולבנות את מה שנדרש לגוף. אם נאכל ארוחת בוקר בזמן שאיננו רעבים, אנחנו רק נפריע לה בעבודתה.

אם הגיע הבוקר, והגוף שלכם עדיין לא דורש לאכול ארוחת בוקר הקשיבו לו, כי הוא יודע הכי טוב! אכלו אכילה קשובה כשאתם רעבים, ובדיוק כמה שהגוף דורש, עד לשובע.

לאכול לפי שעון פנימי - ארוחת בוקר
לאכול לפי שעון פנימי - ארוחת בוקר.

מה עושים עם תרופות כאשר לא אוכלים ארוחת בוקר?

ומילה חשובה לסוכרתיים שרגילים ליטול תרופות בבוקר - אם אינכם רעבים בבוקר ולא אוכלים ארוחת בוקר, אז ההמלצה שלי היא לקחת תרופות יחד עם הארוחה הראשונה גם אם היא מתקיימת לאחר שעות הבוקר, וזאת כדי למנוע ירידה חדה ברמות הסוכר.

בנוסף, מומלץ לעשות התאמה מקצועית של נטילת התרופות לאורח חיים קשוב שמיטיב עם הגוף (שכולל למשל אכילת ארוחת בוקר רק אם רעבים בבוקר). עם הזמן תגלו שניתן לשפר מאוד את מצב הסוכרת.

לאכול לפי שעון פנימי - ארוחת בוקר
לאכול לפי שעון פנימי - ארוחת בוקר.

בתאל בר, אחות מוסמכת לטיפול בסוכרת, הבעלים של “סוכרת בשליטה”. מוזמנים לקהילת “סוכרת בשליטה שלנו” בפייסבוק, ולעמוד האינסטגרם של בתאל בר.

קטגוריות

תגובות (11)

Avatar

    Avatar
    סימה דחליקה

    אשמח לקבל מתכונים לחולי סוכרת

      Avatar
      מערכת Foody

      הי סימה. נרשמת כבר לניוזלטר שלנו? בכל עמוד באתר, בתחתית מצד ימין, יש אפשרות להירשם לרשימת דיוור שלנו, ולקבל מתכונים מהאתר ישירות לנייד. יש לנו גם קבוצת טלגרם שאפשר להצטרף אליה ואפילו קהילת פייסבוק חדשה שם יעלו מתכונים מהאתר גם כן.

      Avatar
      אבנר גבריאלי

      תודה רבה

      Avatar
      מערכת Foody

      הי חנה. נרשמת כבר לניוזלטר שלנו? בכל עמוד באתר, בתחתית מצד ימין, יש אפשרות להירשם לרשימת דיוור שלנו, ולקבל מתכונים מהאתר ישירות לנייד. יש לנו גם קבוצת טלגרם שאפשר להצטרף אליה ואפילו קהילת פייסבוק חדשה שם יעלו מתכונים מהאתר גם כן.

הצג עוד