כך שורדים אירוע על האש בלי ליפול לפחמימות

על האש בחול המועד יכול להיות אירוע משמח לסוכרתיים ולאנשים ששומרים על תזונה דלת פחמימה! יש בו עושר של חלבונים וירקות - כאן תקבלו טיפים כיצד להתמודד עם מוקשים אחרים באירוע - פחמימות, קינוחים ועוד

האביב וחול המועד הם בדיוק הזמן המתאים לצאת לפיקניק וליהנות מאירוע על האש המסורתי, שכל ישראלי מכיר.

כסוכרתיים ושוחרי בריאות, גם בפיקניק חשוב שנשמור על עצמנו ובריאותנו, ונקפיד על ההרגלים שמנחים אותנו גם ביומיום - תפריט דל פחמימות וסוכרים.

ברגע הראשון נראה שזה יהיה קשה, כי מדובר באירוע שכולל הרבה מאוד אוכל. אבל זה גם יכול להיות יתרון, כי המגוון הוא כל כך רחב, שדווקא באירוע כזה ניתן ליהנות מהיצע ושפע של אוכל שמתאים לתזונה מאוזנת ובריאה.

חשיבה, התארגנות ותכנון נכונים יעזרו לנו לעבור את הפיקניק בשלום, וליהנות מאוכל טעים במיוחד ומשביע.

מה כדאי להביא? ממה להימנע? איך נהפוך את החוויה לקלה יותר?

הנה מדריך ובו נקודות חשובות שיעזרו לכם לתכנן פיקניק טעים ודל פחמימות:

כבוד לחלבון - אירוע על האש הוא אירוע מסורתי בתרבות שלנו שמאז ומתמיד נותן הרבה כבוד לחלבון. כוכב הפיקניק הוא הבשר בגרסאותיו השונות: קבב, פרגיות, המבורגר, סטייקים, ועוד. כל אלה חלבונים ראויים שגם תורמים לתחושת שובע ממושכת וגם מהווים ארוחה עיקרית טובה. לצמחוניים: ניתן להכין תחליפי על האש, כגון שיפודי טופו.

לשרוד על האש ללא פחמימה
לשרוד על האש ללא פחמימה. תנו כבוד לחלבון.

בלי הפיתה - נכון שהורגלנו שחייבים לאכול את הבשר שלנו בתוך פיתה וסלטים. ותרו על הפיתה, פחמימה פשוטה שלא עושה טוב למדדי הסוכר, ומעייפת את הגוף. איכלו את החלבון הטעים והצלוי בצלחת, לצד ירקות וסלטים. ובגזרת הירקות יש כמה אפשרויות נהדרות, שמיד נפרט עליהן.

ירקות על האש - אם יש כבר גריל זמין ומוכן, זה רעיון נהדר לקלות עליו ירקות, שטעמם משתדרג בזכות הקלייה והצריבה. בחרו לשם כך ירקות שהם פחות פחמימתיים ועמילניים. ירקות לדוגמה שמתאימים לצרכינו: חצילים, קישואים, פלפלים, עגבניות, וכד’. תיבול קל, מלח, פלפל, וקיבלתם מעדן צלוי בגריל.

סלטים - לצד הבשר והירקות הצלויים אפשר להכין בבית סלטים נהדרים שמשלבים ירקות וחלבון, שגם הם יתרמו לתחושת השובע לאורך זמן ויוכלו לגמרי להחליף את הצורך בפחמימות. תוספות חלבון טובות לסלט הירקות: טונה, ביצה קשה, טופו, פסטרמה וכד’.

פלטת ירקות - אפשר להכין מגש ירקות חתוכים חיים, רק להושיט יד, לנשנש וליהנות. אפילו יותר מכך, ניתן להביא לשטח הפיקניק סכין וקרש חיתוך, ולהכין בזמן אמת את הפלטה מעוררת התיאבון עם ירקות טריים ולצידם תוספות מעניינות: מלפפונים, עגבניות שרי, פלפלים, תירס גמדי, קולורבי, זיתים, מלפפון חמוץ, ועוד.

חטיפים/ נשנושים - לצד שפע האוכל, אם עדיין קיים צורך לנשנש משהו, אז ותרו על חטיפים בשקית או ממתקים, ובחרו ליהנות מחופן אגוזים בריאים טבעיים (ברזיל, מלך, קשיו), שקדים, וכד’.

קינוח - אם בפיקניק שלכם לא מוותרים על שלב הקינוח ומגישים עוגות ועוגיות, ובמידה והדבר מעורר בכם רצון לאכול דבר מה מתוק, אתם יכולים להיצמד לתפריט ששומר על הגוף שלכם. פירות דלי פחמימה כמו תותים ופירות יער (אוכמניות, פטל) הם פתרון טוב. טיפ: ישנן אריזות קפואות של פירות יער. תוכלו להגיע עם אריזה כזאת לשטח הפיקניק. הפירות הקפואים יפשירו, אבל עדיין יישארו קרירים ויהוו קינוח מרווה (ויש סיכוי שאפילו יבקשו לנשנש כמה מהפירות שלכם).

לשרוד על האש ללא פחמימה
לשרוד על האש ללא פחמימה - הקינוח

שתיה - לשתייה יש תפקיד חשוב לבריאות הגוף, לתחושת השובע ולתהליך העיכול. השהייה בשטח פתוח מצריכה שתיית מים צוננים לרווית הגוף. מומלץ להביא בקבוקי מים שהוקפאו מראש, הם מפשירים בזמן הפיקניק ונשארים קרירים. אם רוצים להוסיף טעם, אפשר להכין בתרמוס מים קרים עם לימון, נענע או מלפפון.

אלכוהול - במידה ואתם בוחרים לשתות מעט אלכוהול (רצוי שלא), שתיית מים מוגברת תסייע למנוע שינויים קיצוניים ברמות הסוכר.

בילוי חברתי - פיקניק הוא אירוע חברתי, בילוי שבו פוגשים בני משפחה וחברים באווירה נעימה ומשוחררת. הקדישו את הזמן שלכם במפגש הנעים בהתמקדות בשיחות ובחוויה, ופחות במיקוד באוכל.

פעילות - תכננו והשתלבו בפעילות יזומה: משחקי כדור, משחקים חברתיים, משחקי קלפים וכד’. אלו יספקו הפוגה מהאוכל.

טבע מרפא - אם הפיקניק מתקיים בחוץ בפארק, בחורשה או ביער, יש לכם הזדמנות ליהנות מהטבע. מיצאו זמן להליכה קלה וחילוץ עצמות בשטח הפיקניק, וגלו נופים ומקומות.

אז נכון שבפיקניק יש לא מעט אוכל, אבל הוא יכול לכלול לא מעט אוכל בריא, והרבה חוויות מסביב. ובאופן אישי: לא יודעת מה איתכם, אני רק מהרשימה שנמצאת כאן כבר שבעתי 😊.

בתאל בר, אחות מוסמכת לטיפול בסוכרת, הבעלים של “סוכרת בשליטה”. מוזמנים לקהילת “סוכרת בשליטה שלנו” בפייסבוק, ולעמוד האינסטגרם של בתאל בר.

קטגוריות

תגובות (6)

Avatar

הצג עוד