תרבחו ותסעדו – מימונה דלת פחמימות

מימונה לא חייבת להוות מכשול לחולי סוכרת. קראו את הכתבה שתעזור לך לצלוח את הערב הכי מתוק בשנה, כדי שתוכלו לסגור את פסח בצורה טעימה אבל גם בריאה

כשמגיעים לחגיגות המימונה שמתקיימות מדי מוצאי פסח ורואים את השולחנות המלאים בכל טוב במאכלי החג המסורתיים (רובם מאוד מתוקים), אפשר לחשוב בטעות ששבוע שלם לא אכלנו סוכר.

מימונה הוא החג המסורתי של יוצאי צפון אפריקה, שהפך מזמן לחג של כולם. בתים רבים מארחים את מי שרוצה לבוא ולספוג אווירה שמחה, שירים, ריקודים וצהלולים.

בגלל שההכנות לחג נעשות עוד בפסח, מרבית ממאכלי המימונה אינם מכילים חיטה, אבל יחד עם זאת, מרבית מאכלי החג מכילים כמויות של סוכר ואפילו דבש נוטף מהם… המאכלים הללו יכולים להקפיץ את רמות הסוכר בדם בעשרות יחידות בתוך זמן קצר, בפרט למי שסובל מסוכר לא מאוזן.

מימונה הפי פוד
מגש ממתקים מסורתי למימונה

במקום “חגיגת סוכר”, אפשר להכין חגיגות מימונה שמתחשבות בשומרי הסוכר והבריאות, עם מאכלים דלי פחמימה וסוכר. כך עושים זאת:

מופלטה/ ספינג’ - ניתן להכין גרסה דלת פחמימה של מופלטה או ספינג’ מקמח שקדים (במקום קמח החיטה הפחמימתי יותר), למשוח בחמאה, ובמקום דבש להשתמש בסירופ סיבי עולש.

עוגיות מתוקות - ניתן להכין עוגיות מקמח שקדים או קוקוס ולערבב עם חתיכות שקדים, בוטנים, אגוזים, קוקוס ושומשום. להשגת המתיקות אפשר להשתמש בממתיק כמו אריתריטול, או בממרחי אגוזים, בוטנים ושקדים ללא סוכר, שיש בהם מתיקות.

“בונבוניירות” - ניתן להכין פינוקים בסגנון מתוק, כמו שקדים או אגוזים מצופים בשוקולד מריר ללא סוכר, מקרונים ומרנגים שמכינים מקציפות ביצים עם ממתיק. את המתוקים שהכנו ניתן לגלגל באבקת קקאו או לבזוק קינמון. לפי הטעם.

פלטות ירקות - מגשי ירקות יעשו עבודה טובה באיזון המתיקות הרַבָה. לצידם ניתן להגיש מטבל מאבוקדו, צזיקי ביתי עם שמיר וחמוצים שונים.

פלטות גבינות - מגש עם גבינות כמו מוצרלה, צ’דר, גאודה ועיזים יעשיר את הטעמים בחגיגה.

ביצים - ביצים קשות מהוות עוד מנה משביעה, טעימה ומאזנת בארוחת החג.

פיצוחים - פיצוחים טבעיים ולא קלויים (שקדים, אגוזי מלך, פקאן, קשיו, בוטנים) מתאימים מאוד לשולחן של מימונה ומספקים שומנים טובים לגוף.

שתייה - מומלץ להגיש תה לא ממותק או ממותק בממתיק. מתאים מאוד כתוספת לעוגיות מימונה, לטבול ולאכול.

מימונה הפי פוד
שתיית כוס תה ללא סוכר או ממתיק

בין אם אתם מארחים או מתארחים, יש הרבה מאוד ממה ליהנות מהמימונה - המפגש החברתי השמח, האווירה, המוסיקה, הבגדים המיוחדים עם הגלאם. החוויה הכוללת היא מספיק מתוקה, גם אם לא אוכלים עוגיות מפוצצות בסוכר 😊.

בתאל בר, אחות מוסמכת לטיפול בסוכרת, הבעלים של “סוכרת בשליטה”. מוזמנים לקהילת “סוכרת בשליטה שלנו” בפייסבוק, ולעמוד האינסטגרם של בתאל בר.

קטגוריות

תגובות (2)

Avatar

    Avatar
    יוחנה לוי

    אשמח לקבל מרשמים מתאימים בתודה

      Avatar
      מערכת Foody

      הי יוחנה. המתכונים באתר הם דלי פחמימה