מה זה אומר: “אמרו לי שיש לי טרום סוכרת”?

מתוצאות בדיקות הדם שלך עולה שמדד הסוכר עלה, והרופא משתמש בביטוי ״טרום סוכרתי״, מה זה אומר ויותר חשוב מה צריך לעשות כדי למנוע את ההגעה לפאזה הבאה של סוכרת מסוג 2?
  • ליאת ברנט ואורלי פלאי-ברונשטיין

המתכונים המוצעים באתר זה אינם המלצה רפואית ואינם תחליף ליעוץ רפואי בהתאם לנתוניו וצרכיו האישיים של כל אדם. המחקר והמידע בתחום הסכרת מתעדכן כל העת ואנו ננסה לעקוב אחר ההתפתחויות בתחום זה.

מה זה אומר טרום סכרת ויותר חשוב - מה צריך לעשות כדי למנוע את ההגעה לפאזה הבאה של סוכרת מסוג 2?

טרום סוכרתי מוגדר כל מי שהמדדים שלו בבדיקות הדם בצום הם 125-100 וה:HbA1c הוא 5.7-6.4. לכן צריך לנטר, לבדוק את רמות הסוכר, באופן יזום. חשוב לומר שיש לנו הזדמנות פז לעצור את כדור השלג. לא צריך להרים ידיים או לחשוש שזוהי גזירת גורל לפתח סוכרת מסוג 2.

באמצעות בחירות נכונות, אנחנו יכולים לשפר את המצב. אחת מהן היא התזונה שלנו, שיכולה לאזן את רמות הסוכר בדם. כמו כן לפעול לפי הדגם של 5 צעדים לשיפור עצמי - לפי הכתבה הזו.

  • לספור פחמימות - ממקום של סקרנות ולא של לחץ. להתחיל להכיר את השפעת המזון שאנחנו אוכלים על הגוף שלנו ולבדוק את השפעתו עלינו באמצעות ניטור - בדיקת רמות הסוכר שעתיים אחרי הביס הראשון בארוחה. תתפלאו לגלות שהמדדים משתנים ומושפעים לא רק מסוג הפחמימה, כמותה, אופן הכנתה ונוכחותם של החלבונים, הירקות והשומנים הבריאים על הצלחת, אלא גם ממצב הרוח שלנו והשעה ביום.
  • השילוש המנצח - סגולה לתפריט בריא - נשאף תמיד שלפחות 50% ממה שאנחנו אוכלים בכל ארוחה, יהיה ירקות - טריים או מבושלים וכל המרבה הרי זה משובח, הן מבחינת אחוז הירקות בצלחת והן המגוון שלהם, 25% מהצלחת יהיה חלבונים ו-25% פחמימות (על החלבונים, הירקות והשומנים הבריאים מן הצומח, אנחנו לא מוותרים. לגבי הפחמימות - אם לא מרגישים צורך, לא חייבים. תלוי גם בטיפול התרופתי שמקבלים). ראו פירוט נרחב על השילוש המנצח בכתבה כאן.
  • לקרוא תוויות! כמות הפחמימות היא מדד שניתן ללמוד ממנו אם כדאי לקנות ו/או לאכול מוצר כלשהו. קחו למשל: קרקר מחיטה מלאה; בטבלת הסימון התזונתי מופיע לנו שבכל קרקר יש: 7.6 גרם פחמימה - מה זה אומר? המשמעות היא שאם נאכל 2 קרקרים כאלו, זה שווה ערך למנת פחמימה אחת. על פניו מניח את הדעת, אבל אם המוצר מכיל קמח לבן, שומן טראנס ויש בו יותר מחמישה מרכיבים, המסקנה היא שעדיף לחפש קרקר בריא יותר או להכין קרקר תוצרת בית.
  • לבחור תמיד את החלופה הטובה ביותר - גם אם אוכלים בחוץ מוצאים בין המאכלים שמופיעים בתפריט את הרע במיעוטו, מתייעצים עם המלצר או השף, מבקשים עזרה בבחירת מנה שנחשבת לדלת פחמימות.

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar